linneaemilia

Alla inlägg under juli 2011

Av Linnea Andersson - 31 juli 2011 12:05

Hej har kollat igenom mina bilder och hittade massor på mig och Inter sen en pay and jump i april detta året :) Kom på att jag inte har lagt upp alls många bilder på mig och Inter och det är dels för att han har varit skadad och dels för att jag har glömt att lägga upp dem. Ska fråga Majsan om hon hade varit intressarad att fota på någon tävling någon gång eller bara här hemma typ, hon tar underbara bilder med sin jätteunderbara kamera :D<3


           

Av Linnea Andersson - 29 juli 2011 22:28

Hej hej bloggen :)


Händer lite saker i hästvärlden just nu :) Var på Pay & Jump igår med Inter och Hanna hoppade Matador. Jag hoppade endast 80 cm dels för att han bara är 4 år och dels för att han har varit skadad så jag tänker ta det lugnt. Hur som helst så var han jättefin och jäklar vad han tar i på hinderna, alla dem ''tittiga'' hindren var med så som vattenmattor, blåa vågplank och andra läskiga saker så han sprang åtsidan på vågplanket men sedan när jag red på igen så tog han i ordentligt och jag överdriver inte om han hoppade det som om det var ett 130 hinder. Men så fin han var, vi hade jättebra flyt och avstånden stämde och det är sådant som är bra att träna på när det är lite lägre och inte är på sådant allvar som på tävling. Jag är jättenöjd med min lilla prins!<3 Mamma försökte fota några bilder med sin mobil men alla var suddiga för det regnade jättemycket. Och sen idag har man varit med min syster på ponnyderbyt i Dagstorp, ska med henne hela helgen så det är fullt upp :) Mamma köpte även ett par nya stigbyglar till mig idag :) Tror dem heter Pfiff Flex eller något sådant :) såg trevliga ut i alla fall :D <3 Förresten var det någon som undrade var Tarimba låg på annons och hon ligger både på blocket och hästnet och ni kan höra av er till: 0734-349813


 

Stigbyglarna mamma köpte :)   Jag och maja troslund i våras :) det är maja som har fotat eller hennes kamera iaf hennes blogg maja-photography.blogspot.com

Av Linnea Andersson - 25 juli 2011 20:45

Hej hej!


Har inte hänt så mycket idag tyvärr. Har ridit båda pollarna, riktigt fina var dem! <3 Hoppade Inter några få språng eftersom vi ska på pay and jump på torsdag och han har ju inte hoppat på jättelänge så därför tyckte jag att det passade bra nu, i alla fall så var han superfin! Tarimba är verkligen en riktig dressyrhäst shit vilket steg hon har ;o hon ligger ute på annons nu så om ni vet någon som letar en ganska liten, snäll och fin häst så är det bara att säga till! Hon är 157 cm hög. Nu tänkte jag och Hanna cykla ner och köpa lite godis och hon ska möta upp Fille så får vi se vart kvällen för oss ;) Ha det bra, God Bless! <3




Härlig låt :) gillar texten

Av Linnea Andersson - 23 juli 2011 19:13

Av Linnea Andersson - 23 juli 2011 19:05

Hej bloggen!


Förlåt att jag inte har uppdaterat, har varken haft tid eller ork. Mycket som har hänt nu de senaste dagarna. Mån - ons var det ridläger hos Jenny då jag och min syster var där och hjälpte henne att rida hennes hästar eftersom hon hade fullt upp med att laga mat och annat till barnen. När jag kom hem var jag totalt slut, haha. Sen här hemma har det bara flytit på...Rida, titta på film, rida, rida, äta, lite mer rida..Ja ni fattar ;)


Vill bara ägna några tankar till alla dem drabbade i Norge men även till Amy Winehouse.. Även om hon hade massa problem så kan man aldrig ta ifrån henne att hon var enormt duktig på att sjunga, alla hennes låtar kommer förevigt finnas med i mitt liv! <3


Rip <3

Av Linnea Andersson - 11 juli 2011 11:28

Japp japp, om en halvtimme ungefär drar jag till Emma och hämtar ryggsäck och andra saker. Sen kommer Maja och då drar vi ut på en vandring med 20 kg tunga ryggsäckar...Får se hur det går :P Drar med mig Hanna och Emma också :D <3 kulkul!  Sen ska jag rida Inter och Tarimba och i kväll hade jag faktiskt tänkt dra ut på en lång springtur!

Av Linnea Andersson - 10 juli 2011 15:04

Hej hej bloggen :)


Har varit upptagen ganska mycket nu den senaste veckan. Onsdag till torsdag var det Hörbymarknad som tillbringades med härliga människor, tack till dig Anna! Det var så längesedan man såg dig. Mycket trevligt. I torsdags var jag även med Inter hos veterinären och hon sa att allt såg bra ut så nu är han friskförklarad vilket är underbart!


Jag skrev i något inlägg innan att jag läste en bok som hette Revolt av Suzanne Collins, det är tredje boken i The Hunger Games men det var evigheter sedan jag läste ettan och tvåan i den trilogin så jag förstod nästan ingenting av trean därför beställde jag både tvåan och trean på adlibris (har redan ettan) så att jag kunde läsa om alla böckerna. Är i mitten av tvåan nu och jag rekomenderar dessa böckerna till alla! Även om dem är lite hemska på sina ställen så är dem riktigt bra. Jag älskar dem och det sägs att det ska bli film 2011 och att huvudrollerna ska spelas av Kristen Stewart (Katniss Everdeen) och Alex Pettyfer (Peeta Mellark).  Böckerna heter : Hungerspelen/ The Hunger Games,

Fatta Eld/ Catching Fire, Revolt/ Mockingjay.



                                 

Av Linnea Andersson - 5 juli 2011 18:26

Hej hej bloggen!


Jag har inte haft tid att blogga på några dagar för att jag har inte varit hemma på hela helgen. Jag har varit hos Jenny (som jag köpte inter av), jag har hjälpt henne hela helgen med att rida hästar, knoppa, brodda, bada hästar, hjälpa Tilda på tävling i två dagar, mocka, ge mat och ja ni fattar att jag har haft fullt upp exakt hela tiden. Det har inte blivit mycket till sömn heller för Tilda och Milton ville att vi skulle sova i husvagnen så det gjorde vi och då blev det massa filmer, godis och annat gott. Och i fredags var jag även hos Emy och red både Acarelly och Lillen till henne för att jag ska rida hennes hästar när hon är i Falsterbo. Kul kul!


Tänker på dig hela tiden Emelie, var stark, du får inte ge upp! God Bless You<3

Presentation


välkommen till min blogg :) jag heter linnea & jag kommer skriva om ''allt'' som händer i mitt liv.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards